Jak wskazuje sama nazwa pracowni, tutaj robimy banery.
Dzisiaj baner to jeden z dominujących formatów reklamy internetowej. Są wszechobecne. Występują na zwykłych witrynach internetowych, w sieciach społecznościowych, grach i aplikacjach mobilnych, na olbrzymich miejskich ekranach cyfrowych i niewielkich wyświetlaczach w windach. Według oceny międzynarodowej agencji ROI Zenith, do 2022 roku wydatki firm na banery reklamowe przewyższą wydatki na klasyczną telereklamę i wyniosą 31,8% ogólnego rynku.
W zależności od formatu danych i wykorzystywanych narzędzi banery można podzielić na kilka formatów:
Banery JPEG
Proste obrazy graficzne. Format pliku JPEG nie podtrzymuje jakąkolwiek animację, dlatego banery takiego typu są statyczne. Jednak statyczny nie oznacza nudny. Zadanie bannera JPEG, jak i banera każdego formatu – pomóc przyciągnąć uwagę użytkownika, ukształtować właściwe skojarzenia z produktem bądź usługą, a także wykreować pożądaną postawę wobec firmy. Dlatego musi on się odpowiednio wyróżniać na tle witryny i innych banerów.
Statyczny baner JPEG dla Actimel
Banery GIF
Z reguły są to obrazy animowane, reprezentujące sekwencję kadrów rastrowych, które kolejno się zmieniają. Baner GIF może być także statycznym, czyli zawierać tylko jeden kadr, aczkolwiek celowość wykorzystania takiego formatu traci swój sens i w takim przypadku właściwym rozwiązaniem będzie użycie formatu JPEG.
Przedmiotowy format wykorzystuje się z reguły w nieskomplikowanych scenariuszach. Różnorodność i płynność animacji w nim osiąga się za pomocą zwiększenia ilości i częstotliwości kadrów, co z kolei zwiększa rozmiar pliku banera. Jednocześnie z tym, dany format podtrzymuje tylko 256 kolorów i jeśli gama kolorystyczna zawartości jest szersza, to jakość obrazu obniża się, a bezpośrednio na obrazie pojawiają się artefakty. Jest to najbardziej widoczne na gradientach i cieniach.
Dynamiczny baner GIF dla Actimel
Banery Flash
Już niewykorzystywany dziś rodzaj banerów. W odróżnieniu od formatów JPEG i GIF, w których wykorzystuje się tylko grafikę rastrową, w banerach formatu flash mogła być wykorzystywana grafika wektorowa, co pozwalało otrzymać efekty animacyjne przy niewielkim rozmiarze banera. Wykorzystanie grafiki wektorowej daje możliwość realizacji w banerze całych scenariuszy.
Tutaj miał być baner flash, ale wszystkie wymarły 🙁
Banery HTML5
Prezentują sobą kombinację elementów HTML, grafiki oraz animacji. Taki format bardzo dobrze adaptuje się pod każde urządzenie i przeglądarkę.
Można powiedzieć, iż banery typu HTML-5 zastąpiły format Flash. Tak samo pozwalają stworzyć różnego rodzaju fabuły i animację, co sprawia, iż format ten jest bardziej efektywny od banerów GIF i JPEG. Jednak nie warto zapominać, iż zarówno fabuła, jak i animacja muszą być wykonane na wysokim poziomie, aby nie wywołać u użytkownika negatywnych emocji albo nawet odrzucenia. Myślę, iż każdy z nas miał styczność z «krzyczącymi» banerami, namawiającymi do ściągnięcia czegoś bądź zakupu.
Animowany baner HTML5 dla Actimel
Banery wideo
Wraz z rozwojem prędkości Internetu i sieci społecznościowych dany format robi się coraz bardziej pożądany. Z reguły, taki baner to nic innego jak krótkie wideo.
Baner wideo dla Actimel do reklam w sieciach społecznościowych