Блокировка

Если сайт не отображается или делает это некорректно, то возможно вы используете блокировщик рекламы на сайте состоящем из рекламы. Отключите его для решения этой проблемы.

Plecy

Jak animacja banerów wpływa na CTR?

Jak animacja banerów wpływa na CTR?

CTR jest jednym z ważniejszych wskaźników efektywności banerów.

CTR oblicza się jako stosunek ilości kliknięć do ogólnej ilości wyświetleń banera reklamowego i jest mierzone w procentach. Weźmiemy przykładową ilość odsłon banera, np. 1000 i założymy, iż 60 użytkowników przeniosło się na Twoją stronę internetową, klikając w baner. Otrzymamy CTR=6%.

CTR = (ilość kliknięć / ilość wyświetleń) x 100%

Ważne jest rozumieć, iż CTR wskazuje poziom efektywności pracy Twojej reklamy i zapewnia konwersję wszystkich użytkowników, którzy widzieli baner i następnie za pomocą kliknięcia na baner przenieśli się na stronę internetową. Dalej pracuje zawartość witryny, jej struktura, wygoda korzystania i inne wskaźniki. Jednak najważniejsze to nakłonić klienta do zwrócenia jego uwagi na Twój baner.

Wysoki CTR mówi o tym, że:

– reklama została zauważona przez grupę docelową;

– użytkownicy wykazali zainteresowanie Twoim banerem reklamowym/ogłoszeniem.

Innymi słowy, im bardziej przyciągający i zauważalny będzie baner, tym więcej osób zauważy jego i przejdzie do Twojej witryny. 

A propos znaczenia CTR, wskaźnik ten ma jeszcze jedno ważne zastosowanie, dotyczące pozycji ogłoszeń reklamowych w wynikach wyszukiwania. System wyszukiwania zorientowany jest na użytkownika, tym samym pokazuje w wynikach wyszukiwania jakościowe, adekwatne ogłoszenia i wartościowy kontent. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby przy tworzeniu reklamy zwracać uwagę na wizualny aspekt.

CTR reklamy internetowej, z reguły, jest niższy od analogicznego wskaźnika w wynikach wyszukiwania i jest to związane z tym, że często banery reklamowe, które użytkownicy widzą na stronach internetowych – to sposób reklamodawcy zaprezentować się bądź przypomnieć o swoim brandzie (pierwsze i najbardziej „zimne” etapy sprzedaży). Jednakże wraz z tym są najważniejszą i najbardziej reprezentatywną formą reklamy, gdy trzeba się wyróżnić i zostać w pamięci użytkownika w jak najlepszym wydaniu.

Jeden ze sposobów zwiększyć CTR to zamieścić banery animowane HTML-5. Za pomocą takiego rodzaju reklamy możliwe jest rozwiązywać poniższe zadania marketingowe w bardziej efektywny sposób:

– przekazać użytkownikowi unikatowe zalety Twojej oferty;

– pokazać kilka najbardziej istotnych parametrów produktu bądź usługi;

– poinformować jednocześnie o kilku akcjach i bonusach;

– zamieścić więcej informacji o brandzie;

– przedstawić kreatywny pomysł;

– zwrócić uwagę użytkownika za pomocą efektów animacji;

– położyć akcent na potrzebny Tobie przekaz reklamowy;

– pokazać od razu kilka ofert, produktów bądź usług w jednym ogłoszeniu reklamowym.

Banery w formacie HTML-5 mają dużo zalet. Na przykład, wyświetlają się na każdym urządzeniu, a także dostosowują się pod screen-read’ery (czytniki ekranowe). Ich absolutna adaptacja za pomocą CSS media-zapytań daje możliwość dostosowania się elementów banera pod każdy rozmiar wyświetlacza. W nich można wykorzystywać dowolne elementy strony internetowej: tekst, obrazy, wideo, skrypty i kształty, a także użyć dynamicznych scenariuszy i baz danych od strony serwerowej. Pliki baneru HTML-5  mają niewielki rozmiar i przy poprawnym tworzeniu nie przeciążają procesora przy wyświetlaniu na stronie.